Bel gratis 0800.11.0.12

Online Marketing Strategie

Een goede online strategie versterkt de bedrijfsstrategie. Wanneer deze laatste niet of onvoldoende bekend is, dan is er een reële kans dat de online initiatieven verwateren tot online marketing.

Strategie is belangrijk omdat het uw organisatie en medewerkers betrekt bij een aantrekkelijk toekomstperspectief. Het is een baken die uw managers en medewerkers helpt de juiste dingen op de juiste manier te doen.

Geen betere bedrijfsstrategie dan een tevreden klant.
Michael Leboeuf
  • Home
  • Aanpak
  • Online strategie is meer dan online marketing

Een  fascinerende strategie heeft als doel om te winnen op lange termijn. Het resultaat ervan is een plan om te winnen in een competitieve online omgeving. 

Om een online strategie te ontwikkelen volgen we een aantal stappen die onderaan deze pagina in meer detail beschreven worden:

  • Wat is uw huidige situatie?
  • Wat is de gewenste toekomstige situatie?
  • Strategische beslissingen nemen
  • Actieplan opstellen

Bij The Pickwick Project werken we dagelijks met onze klanten aan een online strategie op maat. Als externe partij zijn we een onafhankelijk klankbord voor uw organisatie. Contacteer ons gerust voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.

    • Wat is uw huidige situatie?

      Het internet en de online wereld veranderen onophoudelijk. Daarom kijken we in eerste instantie naar uw huidige situatie. Hoe ziet de concurrentie eruit en welke zijn uw belangrijkste uitdagingen? Daarbij kijken we zowel intern als extern. Het resultaat van deze stap is een gerichte vraag: "Hoe moeten we onze organisatie en processen aanpassen aan de noden van onze online klanten?"

    • Wat is de gewenste situatie?

      Het is van belang om uw huidige situatie goed te evalueren vooraleer over te gaan naar de meest interessante vraag: waar wil u in de toekomst staan? Hoe bepaalt u of uw online strategie succesvol is geweest? Welke partijen dient u bij uw online project te betrekken? In deze fase is het van belang een realistisch spanningsveld te creëren tussen uw huidige en uw toekomstige situatie. Te hoge verwachtingen riskeren uw internet strategie het etiket "onrealistisch" op te leveren. Te lage verwachtingen daarentegen kunnen ervoor zorgen dat u niet sterk genoeg zal staan ten opzichte van concurrenten.
    • Strategische beslissingen nemen

      Op basis van kennis van het nu en de toekomst is het tijd om de echte strategische beslissingen te nemen. Goede strategische beslissingen stellen u in staat u te onderscheiden van uw concurrenten. In deze fase denken we samen met u na over de sterktes van uw organisatie waarmee we het snelst de kloof naar morgen kunnen dichten. Deze cruciale beslissingen zullen bepalend zijn voor uw uiteindelijk gekozen strategie.

    • Actieplan opstellen

      Als laatste stap stellen we een ruw actieplan op. Het doel van dit plan is uw internet strategie een noodzakelijke duw in de rug te geven. Het doel is expliciet niet om een detailplanning van toekomstige projecten op te stellen. De online wereld zal immers blijven veranderen en het plan zal in de loop der jaren frequent bijgestuurd moeten worden.

Doe de fascination hunt

Een snelle én grondige audit van al uw online activiteiten: brand, website, search, content, social media, ecommerce en PR.

Lees meer

Gefascineerde Fans

Online marketing om uw strategie te versterken? Bel 0800 11.0.12!